Start Aktualności Bakoma szykuje kolejne nowości

Bakoma szykuje kolejne nowości

Co znajdziemy w sklepie firmowym w Nysie?

przez Nysa Hot

Od kilku tygodni w Nysie działa trzeci detaliczny sklep firmowy Bakomy. Wcześniej inauguracja miała miejsce w Międzyrzeczu. Od jakiegoś czasu funkcjonuje też Sklep Firmowy w Elżbietowie pod Warszawą usytuowany przy zakładzie produkcyjnym Bakoma. Rozmawiamy z Grzegorzem Kruczkiem, Dyrektorem d/s Rozwoju w firmie Bakoma.

NysaHot: Do tej pory Bakoma preferowała inny kontakt z klientem. Skąd pomysł na wyjście do klienta indywidualnego?

– Nie do końca inny z racji tego, że zawsze mieliśmy na względzie finalnego odbiorcę i równolegle placówki handlowe. Jesteśmy jedną z nielicznych firm, które w Polsce prowadzą sprzedaż poprzez vansellerów, którzy odpowiadają za relacje ze sklepami rynku tradycyjnego i bezpośrednio dostarczają do nich nasze produkty. Zazwyczaj większość producentów preferuje otwieranie sklepów firmowych, oczywiście w niewielkiej ilości, po to aby wzmacniać obecność swoich produktów w rynku i prezentować pełne portfolio produktowe. Na dzisiaj nie ma w Polsce sieci handlowych, które chciałyby przedstawić pełne portfolio producenta, nie mówiąc już o Grupie. Dlatego sklepy firmowe to jedyna racjonalna droga zapoznania naszych partnerów – właścicieli sklepów i klienta końcowego z ofertą handlową Grupy BZK w pełnym przekroju.
Planujemy dalsze działania zbliżające nas do naszych odbiorców, dlatego np. w ostatnim czasie intensywnie pracujemy nad kanałami sprzedaży internetowej, zarówno jak chodzi o B2B (hurtowa współpraca ze sklepami handlu tradycyjnego) jak i B2C (internetowa sprzedaż produktów obecnych w naszych sklepach firmowych skierowana do odbiorcy indywidualnego).

NysaHot: Czego klienci najczęściej szukają w sklepie Bakomy? Nabiał, czy może jednak przetwory zbożowe?

Oczywiście Bakoma kojarzona jest z przede wszystkim z produktami nabiałowymi i widząc nasze logo na myśl przychodzą jogurty. Nasi Klienci są pozytywnie zaskoczeni wchodząc do sklepu i widząc liczne produkty z różnorodnych segmentów. W pierwszej kolejności rzeczywiście sięgają po nabiał, ale sklep przygotowaliśmy tak, by Klient mógł kupić też bardziej różnorodny asortyment jak świeżo wypiekane pieczywo oraz owoce i warzywa, a także inne produkty pierwszej potrzeby. Pozytywnie naszych Klientów zaskakuje też portfolio BZK Alco i np. marka Fala, czyli przetwory rybne. Na półkach mamy zarówno produkty powszechnie znane, jak i mniej znane nowości, które mamy nadzieję spotkają się z pozytywnym odbiorem.

NysaHot: Nie uszła naszej uwadze zmiana estetyki opakowań produktów. To początek szerszego procesu rebrandingu?

Marka Bakoma jest obecna na polskim rynku od 1991 roku i jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek na naszym rodzimym rynku. Ponieważ chcemy iść z duchem czasu i nie boimy się zmian, zdecydowaliśmy się na modernizację zarówno logotypu, jak i opakowań. Komunikacja marketingowa ma na celu pokazanie Klientom, iż nasze produkty mają prosty, naturalny skład. Nieustannie pracujemy nad nowymi formułami produktów, śledzimy trendy i oczekiwania ryku, ale naszym podstawowym założeniem jest zawsze prosty skład i prozdrowotność. Cały czas zbieramy opinie i pytamy naszych Klientów jak możemy być im bliżsi i jak możemy lepiej odpowiadać na ich potrzeby. Dlatego oczywiście planujemy dalsze prace nad modernizacją marek i opakowań. Dotyczy to nie tylko samej Bakomy ale także innych producentów należących do Grupy BZK.

NysaHot: BZK Alko to mocny segment sprzedaży całej grupy BZK. Tu produkty powstają na bazie etanolu z Zakładu Produkcji Etanolu w Goświnowicach.

Tak. Bardzo nas cieszy dynamiczny rozwój tego segmentu w naszej Grupie. Dokładamy wszelkich starań, aby popularyzować markę BZK Alco jak i Bioagrę na polskim rynku, co sądząc po Państwa pytaniu chyba nam się udaje. Niewiele osób ma świadomość, jak szerokie portfolio ma BZK Holding i że nasze spółki działają synergicznie, wspierając się wzajemnie także z perspektywy produkcji. Ścisła współpraca między Bakoma, Bakoma-Bis, Polskie Młyny, Komagra, Bioagra, Bioagra-Oil i Staoil daje gwarancję, że nasze produkty alkoholowe powstają na bazie najlepszych surowców. W naszym zakładzie produkcji etanolu (Bioagra) stosujemy najnowocześniejsze procesy wielokrotnej destylacji, co pozwala uzyskać unikalną czystość alkoholu.

NysaHot: Na sklepowych półkach widać coraz więcej nowości z segmentu produktów mlecznych. Szykujcie Państwo w najbliższym czasie kolejne nowe produkty?

Oczywiście. Już niedługo pojawią się nowe linie produktowe. Ostatnio, jak Państwo wiecie, mocno rozwija się segment wegański, a naszą chlubą jest marka Ave Vege, która jest bardzo pozytywnie oceniana przez naszych Klientów, co widać po wynikach sprzedaży. Nie mogę zdradzić zbyt wiele, ale zapraszamy do naszych sklepów i na stronę www.bakoma.pl oraz na profil www.facebook.com/Bakoma.online/, wtedy będziecie Państwo jednymi z pierwszych, którzy dowiedzą się o nowościach.

NysaHot: Na koniec muszę zapytać o Dom Wenecki. Kompleks wpisał się doskonale w prawobrzeżną część Nysy. Ta część parteru zajmowana przez Bakomę była projektowana z myślą stricte o Państwa sklepie?

Chcieliśmy stworzyć wizytówkę naszej Grupy, a ponieważ jesteśmy obecni w Powiecie Nyskim od wielu lat i poczyniliśmy tu duże inwestycje, zdecydowaliśmy się na taką wizytówkę jaką jest właśnie nasz Sklep Firmowy Grupy w tej lokalizacji.

Serdecznie zapraszamy na zakupy.

Powiązane artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zatwierdź