Start Aktualności Coraz bliżej dużej inwestycji w Głuchołazach

Coraz bliżej dużej inwestycji w Głuchołazach

Szykuje się przebudowa DK40

przez Nysa Hot

Jeszcze w tym roku Głuchołazy czekają spore zmiany. GDDKiA planuje rozpoczęcie prac od skrzyżowania z ul. Miarki do skrzyżowania z ul. Kopernika, po wyłonieniu wykonawcy robót budowlanych. Inwestycja przewiduje wyburzenie istniejącego mostu nad rzeką Biała Głuchołaska i wybudowanie nowego. Na czas robót planowana jest budowa mostu tymczasowego.

Przebudowa kluczowa dla poprawy przepustowości

Prace będą prowadzone przez kilkanaście miesięcy i rozpoczną się prawdopodobnie jesienią br. Odcinek objęty planowaną inwestycją ma długość ok. 950 m, przebiega przez centrum Głuchołaz i stanowi bezpośredni dojazd do granicy państwa z Czechami. – Inwestycja ma na celu podwyższenie parametrów technicznych i użytkowych drogi krajowej poprzez wymianę konstrukcji celem podniesienia parametrów nośności do 115 kN/oś drogi – tłumaczy Agata Andruszewska z GDDKiA.

W ramach zadania planowana jest przebudowa skrzyżowań w ciągu ulic Skłodowskiej i Wyszyńskiego (na skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną), Bohaterów Warszawy, Ligonia, Moniuszki, Andersa (na skrzyżowanie typu rondo), Koszyka i Miarki.
Mieszkańcy utrudnień mogą spodziewać się zwłaszcza przy pracach związanych z budową nowego mostu nad rzeką Biała Głuchołaska. Na czas robót planowana jest budowa obiektu tymczasowego, usytuowanego równolegle do dotychczasowego mostu.

Remont krajówki zamiast obwodnicy

Jak ocenia Zastępca Burmistrza Głuchołaz, zadanie jest bardzo potrzebne, choć władze i Rada Miejska zamiast przebudowy wolałyby wybudowanie obwodnicy. Ta opcja okazała się jednak zbyt kosztowna. – Na wiosnę ogłoszono pierwszy przetarg, który został unieważniony, ale myślę, że w najbliższych dniach kolejny zostanie rozstrzygnięty przez GDDKiA – mówi Roman Sambor. – Przygotowanie dokumentacji i budowa placu budowy potrwa pewnie kilka miesięcy. Najbardziej obawiam się przebudowy ulic Sikorskiego i Skłodowskiej, głównych przelotowych ulic, dla których nie ma alternatywy objazdu. Tu prace powinny być prowadzone systemem połówkowym. Na pewno możemy spodziewać się sporych utrudnień.

Po przebudowie ma zwiększyć się płynność ruchu. Powstaną też ścieżki rowerowe.

Przymusowa eksmisja?

W związku z inwestycją przy ul. Andersa zostanie wyburzony jeden z budynków, co spotkało się ze sprzeciwem mieszkańców. – To bardzo trudny element tej inwestycji – mówi Zastępca Burmistrza. – Takie mamy prawo, ale myślę, że ten temat można było inaczej załatwić. Nie wiem jak ta sprawa dalej się potoczy.

Powiązane artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zatwierdź