Firmy coraz częściej współpracują z influencerami, czyli twórcami internetowymi. Kanały komunikacji takie jak Instagram, TikTok, Facebook i YouTube tworzą nową przestrzeń do prowadzenia działań marketingowych. Pozwalają zaistnieć w sieci i dotrzeć do określonej grupy docelowej. Nierzadko influencer marketing przekłada się na wzrost sprzedaży towarów i usług, gdyż twórcy internetowi mają duży wpływ na swoich odbiorców. Dobrze zrealizowana kampania rozpoczyna się od wyboru odpowiednich osób i dokładnego briefu. Jakie umiejętności zdobędziesz podczas szkolenia z influencer marketingu?
Influencer marketing – nowoczesna forma reklamy
Dziś towary i usługi reklamuje się nie tylko w prasie, telewizji, radiu i na portalach internetowych. Wiele firm wykorzystuje do tego celu również kanały prowadzone przez influencerów. Niektórzy z nich specjalizują się w wąskiej tematyce, inni zaś publikują treści lifestylowe. Twórcy internetowi pełnią rolę ambasadorów marki. Niekiedy współtworzą kolekcje ubrań lub kosmetyków. Wspomniane działania mogą przynieść firmie spory zysk, gdy zostaną przemyślane i odpowiednio przeprowadzone. Aby realizować skuteczne kampanie, zapisz się na szkolenie z influencer marketingu, które wyposaży Cię w poniższe umiejętności.
Jak znaleźć odpowiedniego influencera? Kto jest teraz na topie?
Firmy, które dotychczas reklamowały się w mediach tradycyjnych i na ogólnopolskich portalach internetowych, często nie znają topowych influencerów. Nie wiedzą, jak znaleźć odpowiednią osobę do kampanii. Podczas szkolenia poznasz popularnych twórców internetowych. Ponadto dowiesz się, na jakie kanały warto zwrócić szczególną uwagę. Blogi, podcasty, YouTube, Facebook, Instagram czy TikTok – każde rozwiązanie posiada odmienną specyfikę i pozwala dotrzeć do różnych grup docelowych.
Zalety i wady influencer marketingu
Choć influencer marketing rozwija się coraz prężniej, to ta forma działań reklamowych nie jest wolna od wad, np. ryzyka nagłego kryzysu wizerunkowego twórcy. Z drugiej strony oferuje firmom unikatowe rozwiązania, które mogą przełożyć na wysoką sprzedaż. Blaski i cienie tej formy promocji towarów i usług zostaną szczegółowo przedstawione podczas szkolenia.
Różne modele współpracy z twórcami internetowymi
Influencer marketing przyjmuje różne oblicza. Może opierać się na współpracy barterowej, PR-owej, komercyjnej i prowizyjnej. Wszystkie modele zostaną omówione przez specjalistkę z wieloletnim doświadczeniem w branży.
Jak zweryfikować twórców?
Dziś każdy może prowadzić konto na Instagramie, Facebooku, TikToku czy serwisie streamingowym YouTube. Nie wszyscy influencerzy pozyskują obserwatorów w sposób etyczny. Zdarza się, że “kupują” ich. Ich konta zasilają “martwe dusze”, które nie angażują się w przedstawiane treści, bo bardzo często nie znają nawet języka polskiego. Firma w takiej sytuacji niewiele zyskuje. Należy weryfikować influencerów i ich obserwatorów, sprawdzając, czy ich liczba nagle nie wzrosła oraz oceniając stopień zaangażowania w publikowany content.
Mikro, makro i nanoinfluencerzy – kogo wybrać do kampanii?
Nie zawsze duża liczba obserwatorów przekłada się na zysk z przeprowadzonych działań. Jeśli grupa docelowa zostanie wybrana niewłaściwie, może dojść do “przepalenia” budżetu. Najwięksi twórcy lifestylowi mają wysokie stawki, a ich odbiorcy niekoniecznie zainteresują się produktem specjalistycznym. Niekiedy warto przekierować środki na nanoinfluencerów, którzy są liderami opinii w branży. Szkolenie przedstawi to zagadnienie w szerszym kontekście.
Jak zrobić dobry brief?
Umiejętne briefowanie pomaga zrealizować cel. Wyznacza jasny kierunek we współpracy z twórcą internetowym. Brief to dokument, na którym opierają się kampanie reklamowe. Przedstawia najważniejsze informacje i założenia, m.in. definiuje grupę docelową, cele, budżet i idee.
Jak określić zasady współpracy i wycenę?
Ustalając jasne zasady, unikniemy wielu niedopowiedzeń i rozczarowań. Należy też znać stawki obowiązujące na rynku, aby ocenić, na co możemy pozwolić sobie w ramach budżetu.
Jak zawrzeć umowę z influencerem?
Precyzyjnie sformułowana umowa odgrywa niezwykle istotną rolę. Rekomenduje się, aby zawrzeć w niej najważniejsze informacje, m.in. termin przesłania materiałów do akceptacji, ilość przysługujących poprawek, wykorzystanie wizerunku twórcy na stronie firmy etc.
Jak mierzyć efekty współpracy? Narzędzia analityczne
Współpraca z influencerem powinna prowadzić do realizacji określonego celu. Warto poznać narzędzia analityczne, które pomagają ocenić jej skuteczność. Google Analytics, piksel i linki z kodami UTM to tylko niektóre z nich.
Wyciąganie wniosków ze zrealizowanych kampanii z zakresu influencer marketingu
Działania reklamowe podsumowuje się, opracowując raporty i analizując je wraz ze współpracownikami. Pozwala to wyciągnąć cenne wnioski na przyszłość i uniknąć powielania błędów.
Zainteresował Cię ten temat? Influencer marketing szkolenie pomoże Ci usystematyzować wiedzę oraz zdobyć nowe umiejętności. Poprowadzi je Edyta Maciejewska, która posiada wieloletnie doświadczenie w branży.