W ostatnich dniach klienci ZUS-u zgłaszają, że odbierają telefony od rzekomych pracowników Zakładu, którzy pytają o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w ZUS lub na PUE/eZUS.
- Niestety co jakiś czas mierzymy się z akcją oszustwa „na pracownika ZUS”. Przypominamy i apelujemy do wszystkich klientów Zakładu, a w szczególności do osób starszych, o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych. Oszuści mogą próbować pozyskać wrażliwe dane osobowe, informacje o rachunkach bankowych bądź wypytywać o instytucje finansowe, z usług którzych korzystają zwłaszcza seniorzy. Pracownicy ZUS-u, w tym Konsultanci Centrum Kontaktu Klientów nigdy nie pytają i nie żądają takich danych – ostrzega Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
Jak podkreśla ZUS, standardy są takie, że jeśli pracownik ZUS musi skontaktować się z klientem, to powinien się przedstawić z imienia i nazwiska, a następnie przekazać rzeczowe i logiczne informacje, zazwyczaj związane z pytaniem klienta. Pracownicy Zakładu mogą zadzwonić przykładowo w sprawie wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego bądź innej konkretnej sprawy klienta prowadzonej w ZUS. Na pewno jednak w ramach rozmowy telefonicznej nie załatwiają kwestii zmiany danych do kontaktu w ZUS w tym zmiany numeru telefonu klienta.
Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości co do tożsamości osoby podającej się za pracownika ZUS, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić do Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numer nr tel. 22 560 16 00.
Napisz komentarz
Komentarze