Studenci Wydziału Jazzu po raz drugi mogą zdobywać dodatkowe umiejętności i doświadczenie wokalno - aktorskie od prof. dra hab. Wojciecha Malajkata, Rektora Akademii Teatralnej w Warszawie.
Zajęcia zorganizowano w ramach programu POWER 3.5 realizowanego w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nysie, który ma na celu rozwój praktycznych kompetencji i kwalifikacji studentów z dostosowaniem ich do potrzeb rynkowych. W warsztatach uczestniczyli studenci wokalistyki jazzowej oraz studenci III roku edukacji artystycznej Wydziału Jazzu PWSZ w Nysie.
- Są tu wspaniali młodzi ludzie, pełni zapału. Po pandemii bardzo wygłodniali spotkań i pracy – mówi prof. Wojciech Malajkat. Podczas warsztatów wokalno- aktorskich, praktykowaliśmy tajniki warsztatowe, m.in. budowania roli, roli muzycznej, roli dramatycznej, posługiwania się słowem, gestem i wyobraźnią.
W ramach programu POWER 3.5 realizowane są różne szkolenia i warsztaty kierowane do studentów poszczególnych specjalności. Cały program rozłożony jest na kilka lat.
- Mój poprzedni bardzo intensywny kilkudniowy pobyt w PWSZ w Nysie, zaowocował częścią przedstawienia musicalowego. Praca była znakomita, jak obserwowałem, często zaskakująca dla studentów, co mnie cieszyło. Poruszaliśmy się niestandardowo i nierutynowo.
Warto przypomnieć, że warsztaty ze studentami Wydziału Jazzu PWSZ w Nysie prowadził także kilkukrotnie dr Zbigniew Zamachowski, który w listopadzie 2019 r. wyreżyserował musical z udziałem studentów z Nysy „Po przygodę” do muzyki Romana Hudaszka - Dziekana Wydziału Jazzu PWSZ w Nysie. Wydarzenie przyjęte zostało przez publiczność owacją na stojąco. Był to doskonały przykład połączenia dydaktyki z wydarzeniem artystycznym.



Napisz komentarz
Komentarze