Zgodnie z aktualnym harmonogramem, realizacja obwodnicy planowana jest na lata 2028–2030. Inwestycja powstanie dzięki dofinansowaniu z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w ramach Programu Obwodnicowego, a jej wykonawcą będzie Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu.
Projekt zakłada budowę nowego odcinka drogi o długości około 4,6 km w klasie technicznej G, z nośnością nawierzchni 115 kN/oś. Powstaną również drogi dojazdowe przeznaczone m.in. dla transportu rolnego. Na trasie obwodnicy przewidziano budowę trzech rond – w tym na skrzyżowaniu z drogą powiatową relacji Nysa – Hajduki Nyskie oraz z drogą wojewódzką nr 411.
W planie znajduje się także przebudowa istniejącego ronda na drodze krajowej nr 41, które będzie stanowić początek obwodnicy.
Ważnym elementem inwestycji będzie budowa trzech obiektów mostowych: wiaduktu nad linią kolejową, wiaduktu nad drogą gminną oraz mostu nad rzeką Kamienica. Nie zabraknie też infrastruktury towarzyszącej, takiej jak system odwodnienia drogi, przepusty drogowe (ok. 20 sztuk), ciągi pieszo–rowerowe na wybranych odcinkach oraz zagospodarowanie zieleni przydrożnej.
W ramach zadania zaplanowano również wykonanie elementów organizacji i bezpieczeństwa ruchu, przebudowę kolidującego z trasą uzbrojenia terenu (w tym sieci energetycznej 110 kV, kanalizacji, wodociągów czy sieci telekomunikacyjnej), a także modernizację fragmentów istniejących dróg niższej kategorii wraz z ich włączeniem do nowej obwodnicy.
To ważny krok w kierunku poprawy układu komunikacyjnego regionu i zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców Nysy, Podkamienia i okolicznych miejscowości.
Napisz komentarz
Komentarze